In fiecare copil se ascund atitudini care doresc din cand in cand sa iasa la suprafata. Inițial ele se materializază în gesturi.

Un gest este o acțiune care-ți spune multe despre ceea ce gândește copilul, chiar dacă el nu este conștient de acest lucru. Gesturile sunt extrem de edificatoare pentru evaluarea inițială a copilului și stabilirea modului de acțiune individuală în remodelarea comportamentală a lui.

Felul în care stă, poziția umerilor, felul în care își mișcă picioarele, expresia ochilor și a sprincenelor, spun mult despre personalitatea copilului.

Analizând atent aceste semne de comportament și gândire individuală, stabilim curicula de exerciții scenice astfel încât fără a agresa mental copilul prin acțiune directă de corectare a gestului respectiv, să determinăm o modificare comportamentală care să elimine  pe cât posibil deficiența exteriorizată de gesturile respective.

Este o muncă grea, o provocare constantă, dar atunci când constatăm modificări pozitive în gestica copiilor noștri, efortul depus este nesemnificativ.

Simona Dan instructorul de mișcare scenică, lucrează acum cu seria a II a de copii în cadrul Componentei “Șansa la Demnitate”.

Prin orele de mișcare scenică, ca parte componentă a metodei inovative de remodelare comportamentală a copiilor din Bucureşti, instituţionalizaţi sau săraci, cu comportament (pre)delincvent şi/sau cu rezultate slabe la şcoală, pentru prevenirea şi combaterea abandonului şcolar şi a riscului de delicvenţă juvenilă, precum şi remedierea handicapului psihic şi fizic şi dezvoltarea mentala şi socială a copiilor cu handicap, încearcăm să dăm glas dorințelor ascunse exteriorizate prin gesturi, dezvoltăm în același timp dorința de colaborare, flexibilitatea, capacitatea de a asculta și de a conduce, creativitatea, spontaneitatea.