Activităţile de educaţie non-formală derulate de The Door în vederea prevenirii abandonului şcolar şi a delincvenţei juvenile, remodelare comportamentală (unde este cazul), precum şi recuperare-dezvoltare psihică şi fizică pentru copiii cu handicap au la bază o metodă inovativă.

În cadrul campaniei, copiii pot lua parte la 8 tipuri de activităţi educative diferite:

- Arte marţiale
- Mişcare scenică
- Cascadorie
- Atletism
- Gimnastică acrobatică
- Sporturi de echipă
- Exerciţii de întreţinere musculară
- Animaţie socio-culturală

Un al doilea obiectiv al proiectului îl constituie pregătirea a 12 instructori care lucrează cu grupul ţintă. Pregătirea instructorilor se face în baza a 5 curricule:

- Psihopedagogia specială a copiilor cu dizabilităţi
- Aspecte psihosociale ale sportului juvenil
- Delincvenţa juvenilă. Specificitatea copilului delincvent
- Teoria şi metodica antrenamentului sportiv
- Gimnastica generală

Toate acestea dau metoda educativă aplicată în lucrul cu copiii, intenţia fiind remodelarea comportamentală şi crearea de modele. Activitatea va încerca să-i insufle copilului dorinţa de a ajunge precum instructorul lui.

“Le vom oferi copiilor ceea ce au nevoie. Copilului cu dizabilităţi, de exemplu, trebuie să îi redai încrederea în el. Remodelarea comportamentală a copilului cu dizabilităţi prin arte marţiale şi redarea încrederii în el şi în siguranţa mişcărilor sale. Nu o să-l trimitem la competiţii, dar prin disciplină şi exerciţii va ajunge pe altă treaptă de percepţie a lucrurilor. Copii nu vor fi obligaţi însă nici un moment să facă ce nu le place. Va fi sarcina instructorilor să-i determine pe copii să îi atragă spre ceea ce predau”, spune Mihai Bibicu, directorul The Door.